MalariaWorld Journal

MalariaWorld Journal - MW.J

Wetenschappelijk malaria tijdschrift

De Nederlandse Malaria Stichting geeft een eigen gratis toegankelijk wetenschappelijk tijdschrift uit: de MalariaWorld Journal (MWJ). MWJ is geregistreerd bij PubMed Central van de US National Library of Medicine, de grootste biomedische bibliotheek ter wereld. Hiermee maken wij het mogelijk dat iedere malariawetenschapper waar ook ter wereld zijn informatie en kennis kan delen.  Zo dragen we er aan bij dat artsen en malaria onderzoekers overal ter wereld goed geïnformeerd de strijd tegen malaria aan kunnen gaan.

Waarom een eigen wetenschappelijk tijdschrift?

Er bestaat momenteel maar 1 ander wetenschappelijk tijdschrift dat zich volledig richt op malaria. In dat tijdschrift is het vreselijk duur om te publiceren. Hierdoor kunnen veel onderzoekers hun werk niet publiceren. 10 jaar geleden bedachten wij, dat moet en kan anders. En dat is wat we doen. Door heel efficient met onze uitgaven om te gaan, houden we onze kosten laag en kunnen wij een kwalitatief hoogwaardig tijdschrift tegen geringe publicatiekosten aanbieden. In 2021 is onze MalariaWorld Journal geïndexeerd in PubMed. Dat houdt in dat onze eigen artikelen over ter wereld te vinden zijn. Daar zijn wij heel trots op.

JIJ KUNT HELPEN

Met jouw bijdrage kunnen wij ons inzetten voor een wereld zonder malaria

DONEER NU