MalariaWorld

Kennis- en informatieplatform voor malaria professionals

Alleen op basis van de juiste informatie kunnen artsen, onderzoekers en andere malaria professionals juist handelen. Wij vinden het essentieel dat iedereen kan beschikken over de juiste informatie. MalariaWorld is het grootste informatieplatform voor malaria professionals ter wereld en houdt dagelijks meer dan 10.800 artsen en onderzoekers uit 140 landen kosteloos op de hoogte van de laatste relevante informatie over malaria. Kortom één plek op het internet waar alle relevante malaria informatie bij elkaar wordt gebracht.

Wekelijkse Nieuwsbrief

Samen met onze partners doen wij verslag van congressen, workshops en webinars zodat niemand dat hoeft te missen. Wij zetten ons al meer dan 10 jaar in voor het gratis beschikbaar maken van wetenschappelijke publicaties zodat iedereen waar ook ter wereld alle nodige informatie kan lezen en delen. Samenwerking is immers ongelooflijk belangrijk in het bestrijden van malaria. En, omdat we in onze huidige informatiemaatschappij overspoeld worden met een overvloed aan nieuwe informatie, maken wij het onze leden nog makkelijker. Elke vrijdag ontvangen onze leden de MalariaWorld email nieuwsbrief met daarin een overzicht van de laatste wetenschappelijke malaria artikelen, rapporten, congressen, vacatures, nieuws, webinars, etc.  Malaria professionals moeten zich richten op het aanpakken van deze ziekte en niet op het zoeken naar informatie. Dat doen wij voor hen.

Een wereldwijd netwerk

Het MalariaWorld platform is er niet alleen voor informatievoorziening. Het is ook een wereldwijd netwerk van tienduizenden malaria experts. De Nederlandse Malaria Stichting faciliteert via dit netwerk ook onderzoek door het rondsturen van vragenlijsten en het afnemen van diepte interviews, al dan niet in opdracht van derden. Daarmee hebben we ongekende toegang tot  een wereld van kennis. En dat maakt MalariaWorld uniek.

JIJ KUNT HELPEN

Met jouw bijdrage kunnen wij ons inzetten voor een wereld zonder malaria

DONEER NU

MalariaWorld wordt uitgevoerd in samenwerking met Care Plus®