PROJECTEN

Bedrukte klamboes voor Oeganda

Bedrukte klamboes bieden een betere bescherming dan gewone klamboes

Een van de meest effectieve manieren om een kind te beschermen tegen malaria is een muskietennet, ofwel klamboe. Als we samen zorgen dat kwetsbare kinderen een mooie klamboe krijgen dan is de kans dat zij aan malaria overlijden heel veel kleiner. Daarnaast doet een kind dat beter slaapt en minder vaak ziek is, het beter op school. In Afrika is malaria de voornaamste reden van schoolverzuim.

MalariaWorld

Een kennis- en informatieplatform voor malaria professionals

Alleen op basis van de juiste informatie kunnen artsen, onderzoekers en andere malaria professionals juist handelen. Wij vinden het essentieel dat iedereen kan beschikken over de juiste informatie. MalariaWorld voorziet in die behoefte en houdt dagelijks >10.800 artsen en onderzoekers uit 140 landen kosteloos op de hoogte van de laatste relevante informatie over malaria.

MalariaWorld Journal

Het delen van wetenschappelijk malariaonderzoek is essentieel

De Nederlandse Malaria Stichting geeft een eigen gratis toegankelijk wetenschappelijk tijdschrift uit: de MalariaWorld Journal (MWJ). MWJ is geregistreerd bij PubMed Central van de US National Library of Medicine, de grootste biomedische bibliotheek ter wereld. Hiermee maken wij het mogelijk dat iedere malariawetenschapper waar ook ter wereld zijn informatie en kennis kan delen.  Zo dragen we er aan bij dat artsen en malaria onderzoekers overal ter wereld goed geïnformeerd de strijd tegen malaria aan kunnen gaan.

Afgerond project

Fake Drugs Kill

Stop de handel in nep malaria medicijnen

Iedere 2 minuten sterft er een kind aan malaria. Een ziekte die behandeld kan worden met goede medicijnen. Echter 1/3 van alle malaria medicijnen die in Afrika verkocht worden is nep omdat criminelen in China en India veel geld verdienen aan de illegale productie van en handel in tabletten die bestaan uit bv. kalk of waspoeder. De handel in nep medicijnen kost onnodig veel levens. Daarom zetten wij ons in om deze problematiek onder de aandacht te brengen.